søndag 12. februar 2012

Nålepute


Jeg har en kjekk kollega som sendte meg en link til disse nåleputene. Nok et kjekk liten ting å lage, og i går kveld prøvde jeg meg. Resultatet ble ikke like fint som "originalen", men det blir nok finere med litt mer øving. 



Jentene har plukket farger fra bomullslageret, og disse fargene valgte 3-åringen. Egentlig ville hun bare ha rosa og lilla, men siden de bare holdt til et par små omganger måtte jeg spe på med noen andre farger også.



5-åringen har ikke valgt pastell, og hennes skal jeg starte på i kveld mens jeg ser "Hver gang vi møtes". Jeg syns det er tungt å hekle framfor å strikke og kjenner det fort i ring- og lillefingeren. Det har nok en sammenheng med at jeg holder nålen helt feil, og selv om jeg prøver å holde nåla riktig, er gammel vane vond å vende... 


Link til oppskrift (dansk) finner du her. Jeg satser på at mine nåleputer blir like fine når jeg får prøvd meg litt fram med hekling og fylling av vatt! Mon tro hva ungene har tenkt å bruke disse til.. Og kjære kollega - fortsett gjerne å sende link til flere slike gøyale ting som du kommer over :)

2 kommentarer:

  1. Søt blogg, søt nåleputa!

    Satsar på at me treffes på neste (for det må jo bli et neste) bloggetreff her på Haugalandet!

    I mellomtida kan du nytte godt av godene frå treffet og bli med på min give away her: http://vidunderleg.blogspot.com/2012/02/vil-du-ha-denne.html

    Ha ein fin kveld!

    SvarSlett
  2. Nå er eg ute etter nålepute, og denne va skikkelig søt, så kanskje eg ska prøva meg på den ikveld. Eg helde og heklenåla som ei spøta/strikkepinne, men fekk beskjed om at d ikkje e feil. Berre ein annan måte å holde nåla på ;)
    Lykke t viss du prøve igjen :)
    Ha ein fin ettermiddag :)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.